måndag 17 april 2023

17 april Inspirera andra

 Hej!

Visst är sportfiske kul. Men jag blir nästan rörd när jag får ett telefonsamtal och det visar sig att jag inspirerat andra till fiskeäventyr. Mitt skiveri här på bloggen om Stora Lulevattnet har fått ett fiskegäng på 3 personer att åka ända upp till Porjus i sommar. Gäddfiske är det som gäller för gänget. Att få fiska i ofiskade vatten har gett dem inspiation att åka över 130 mil för sitt fiske. En resa på 16 timmar med båt efter.

Att Stora Lulevattnet håller stor gädda har jag fått bevis för trots att mitt fiske oftast har varit riktat mot öring. Stora bottnar på ett djup av 2 till 5 meter med nate gör att sjön är väldigt produktiv. Gott om sik, siklöja, abborre, öring och harr gör sjön väldigt intressant och gäddorna har dukat bord. 

Här under kommer bild på gädda från sjön som jag fick 2022. Tyvärr satt öringvobblern så djupt ner i svalget så gäddan blev avlivad. 

Henry



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar