söndag 9 juni 2024

Dm serie 2 Yxningen

 Hej!

På lördag den 15 juni är det dags för Dm serie deltävling 2 i gäddtrolling. Information här till höger under Dm serie gäddtrolling 2024.

Vi som fiskar mycket och är med på olika tävlingar har haft en period med för årstiden ovanligt varmt ytvatten. Värmen i maj har givit oss ett annorlunda fiske. Inget har varit sig likt. Det som fungerade förra året vid samma tidsperiod har i år ej fungerat. Man har fått tänka i nya banor för att lyckas. Det är nog det som är fascinerande med fisket. Man blir aldrig fullärd.

Men gösen har gillat värmen och överraskat som fångst. Kjell och undertecknad startade Rimforsas gäddtävling  på Åsunden med en gös på cirka 5.5 kg. Det är första gången jag misströstade över en fångad gös. Jag trodde det var en 90 + gädda.

Jag har rott drag med min Linder roddbåt vid cirka 8 tillfällen i olika vatten med obefintliga ramp möjligheter. Jag har börjat testa mina cirka 80 nygjorda vobbler i olika storlekar samt utförande. Det har visat sig att de fungerar.  Abborre störst 47 cm, gädda 10 + kg och gös har det blivit. Att ro drag har för mig blivit en återgång till ett fiske som dominerade för mig upp till 30 års ålder. Sen ger det ju gratis fysträning på köpet.

Här under kommer bilder från den senaste tidens tävlingar och roddturer.

Henry


Rimforsa sportfiskeklubb gäddtävling i Åsunden.

Mer info. 

https://rimforsafk.blogspot.com/   

kontakt finns till höger under Länkar



Boxholm sportfiskeklubbs 12 timmars spinn tävling på Sommen

Mer info. 

https://www.facebook.com/p/12-timmars-G%C3%A4ddan-100080483377567/

Kontakt finns till höger under Länkar


Lyckad roddtur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar