fredag 1 december 2023

Sm Gäddtrolling 2024

Hej !

Sm i gäddtrolling går på Skagern 28 - 29 september 2024. Arrangör är Nora Gyttorp. Vi som fiskade i vår Dm serie och kom topp 5 får möjlighet att åka dit. Anmälan kommer jag att göra så fort inbjudan kommer.

Om vi vill hitta boende i närheten bör vi nog boka redan nu. Skicka ett sms till mig så jag vet  antalet som är intresserade.  Resultatet finns här till höger på bloggen

Topp 5 blev:

1. Team Sjömossan
2. Team Malexander.
3. Team Svea predator
4. Team Bottennappet
5. Team Foulhook 


Kylan vi fick har tyvärr på grund av all snö ej gett några bra isar än. Det får bli en koll de närmaste dagarna. Min kusin Stefan och jag skulle åkt ut idag fredag. Men nattens snö gjorde att det blev inställt. Springa runt i 1 dm snö på dålig is är ingen hitt. Förhoppningsvis stöper det och fryser om. Rapport kommer om det blir något isfiske.

Information  om övergången till I-fiske för klubben kommer så fort alla detaljerna är klara.

Henry


Stor kräftabborre och ett litet yngel tagen i mars i år i en sjö med kräftor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar