torsdag 15 februari 2018

Km pimpel söndag 18 februari

Hej!
Vi kör Km nu på söndag. Tävlingsvattnet blir en bit av Sommen. Karta och samlingsplats läggs ut lördagen den 17 februari senast kl 18.00.

Km Söndag 18 februari
Fisketid: kl. 09.00-14.00.
Gångtid 30 min ut och 30 min in.
Två klasser: startavgift senior 100:-. junior 20:-
De 10 största abborrarna vägs in.
Sportfiskarnas regler: (Obs! isdubbar)
 
Dm Mormyska 17 februari
Se info här under på bloggen.
Kent kommer att ta en sista koll av isen i morgon fredag på Säbysjön inför DM i mormyska. Stor mört utlovas.
 
Förra onsdagen såg Pelle Ernst och undertecknad en varg på en vik av Sommen. I lördags fotograferade jag vargspår och dokumentationen var klar. Siv och Lars Adell har även de sett vargspår vid sjön så just nu finns det en varg i området norr om Sommen. Kanhända den första vargen på över 100 år i området.
 
Bifogar bild på abborrar jag fick i Sommen i lördags. Norsabborrarna på 18-20 m gillade inte läget men jag lyckade få några riktigt stora abborrar på en 11 m plattbotten. Topp 1680 andrafisk 1420 och en tredje på 1020 gr. Den på 1680 gr kommer att bli uppstoppad.
 
Bifogar även bild på ett vargspår.
 
Henry
 
 
 
 
1680 gr, 1420 gr och 1020 gr



Vargspår på Sommens is

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar