måndag 9 april 2018

9 april

Hej!

Våren kommer med stormsteg. I lördags var jag ute på sista pimpelfisket för säsongen. Abborrarna var nu anpassade till det nya ljuset. Is utan snö. Håkan Linkvist kom ut på sjön vid 14.00 tiden. Hans kommentar var. "Jag hade inte gått ut om du inte var ute på isen". Landlöst och mosig yta. Men det fanns 10 cm i botten som bar. Fisket var bra och cirka 30 Sommenabborrar var matfisk av de jag fick. Håkan tog 15 av dem och jag sparade 15 plus en sik till mig själv. Bra fiskedjup var 18-20 m.
På söndagen lovades över 15 grader varmt. Isfiske var uteslutet med tanke på isens kvalite på lördagen. Ingemar Johansson lockade med en tur till Vättern. Vi satt på en spegelblank sjö och njöt. Fisken var väl ej riktigt i farten men en öring och en röding tyckte att våra beten var intressanta. Två fantastiska vårdagar och humöret är på topp. Ingemar på bilden.


Gå inte ut på isen. Den håller inte längre.

Henry

Matfisk och en sik
 
Landlös
 
Ingemar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar