måndag 18 februari 2019

Resultat Angeltävling och Dm i pimpel

Hej!

I lördags var det angeltävling på Malgen. Isen var då 15- 20 cm. Men mjuknade fram på dagen.
När jag pratade med Göran Edvardssons var hans kommentar .
"Vi hade vunnit de senaste 5 åren på vår fångst"(4695 gr). Sen skrattade han.
Men det blev ett nytt rekord (25 gäddor) för klubbens angeltävling.
Något år har fångsten bestått av 2 snipor på 500 gr styck och resultatet har mörkats. Arrangören då sa till mig." Lägg inte ut det på bloggen "

Vi var två från vår klubb som åkte på Dm i söndags. Jokers Fk var arrangör och de segrade i flesta klasserna. Det är bara att lyfta på hatten för deras pimpelgäng som tog storslam. Mer info om tävlingen här. http://fkjokers.blogspot.com/

Min kusin Stefan Hermansson plockade åt sig ett kuvert för sin 5 plats i Yhv klassen. Vad jag själv gjorde där vet jag inte riktigt. 13 stycken loppor fick jag och förnedringen var total.

Men redan idag måndag var allt glömt och abborrarna och jag var överens igen. Redan i mitt första pimpelhål på en mindre sjö i Malexandertrakten kom det upp en abborre som i vikt vida översteg min totala fångst efter 4 timmars Dm pimpel. Men så är ju fiske. Överraskningar finns alltid.

Isen idag var endast bärbar på västsidan av sjön jag fiskade på. Ostkanten var nu helt mosig av sol och +10 grader.
Det får bli båtfiske igen. Sommen utanför Malexander var idag nästan helt isfri.

Här under kommer Görans rapport samt bilder från angelfisket. Bifogar även bild på dagens första pimpelhål med fisk.

Henry

Görans rapport
I lördags genomförde vi vår årliga angeltävling på sjön Malgen.
Vädret var strålande och den snöfria isen lockade många gäddor till hugg.
Totalt 8 lag deltog i tävlingen.

Efter 5 timmars fiskande blev resultatlistan enligt följande.
1:a. Benny o Linus Tallkvist, 4 gäddor med totalvikt 9365 gr
2:a. Tomas o Johan Andersson,Dan Fritz, 7 gäddor totalvikt 7680 gr
3:a. Örjan Norbin o Krister Törneryd, 5 gäddor totalvikt 6375 gr
4:a. Magnus Westin o Joakim Eriksson, 1 gädda vikt 5760 gr
5:a Göran Edwardsson o Anders Pettersson, 4 gäddor totalvikt 4695gr
6:a Björn Holstensson o Anders Gustavsson, 1 gädda vikt 1535 gr
7:a Conny o Robin Karlsson, 2 gäddor totalvikt 1260 gr
8:a Johan Karlsson o Noak Pettersson, 1 gädda vikt 735 gr

Vinnarlaget Benny o Linus drog också upp den största gäddan, vikt 5860 gr.
Magnus o Joakim var inte långt efter med en gädda på 5760 gr.

Som framgår var årets fiskelycka ovanligt bra och dom flesta av deltagarna ser redan fram mot nästa års kamp.



Görans fångst. Abborren räknades inte





 Linus och Joakim med tävlingens 2 största gäddor


 
Dagens första pimpelhål med abborrar och pirk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar