söndag 28 januari 2024

Km resultat

 Hej

Idag blev det en fisketur som man ej glömmer. Fiska i Torpafjärden i Sommen skulle väl ej bli svårt. Det är väl bara att hämta nors abborrar på 5 hg. Men efter 2 timmars fiske fick man ändra taktik. Det gällde nu att få ihop 10 borrar. Idag knep alla abborrar fullständigt ihop munnen på denna del av Sommen. Inte ett pet grundare än 14 m och när det väl hängde på något så var de extremt små. Efter 2 och en halv timme kom Kjell ut till mig. Jag har bara haft ett pet hittills och jag kan nog ej bli Km mästare sa han. Det är inte kört än sa jag och visade några pinnar som jag hade i min dunk.

Två borrhål senare fick Kjell några pinnar och där efter bonus fiskarna som visade att det fanns större fisk. Kjell fick några större och Jesper en stor. Vi övriga var förundrade hur svårt fisket kan vara ibland. Jag kommer aldrig att glömma denna extremt svåra fiskedag.

Isen höll och vi var nog nöjda med en dag på sjön även om fisket var det svåraste vi upplevt på Sommen. Speciellt då vi vet att Torpasjön håller väldigt mycket stor nors abborre. Vid en båtpimpeltävling för några år sedan blev segrar vikten över 30 kg matfisk för vinnaren.

Här kommer foto och resultatet från dagen. Grattis! Kjell till vinsten.

Henry




Stefan J, Jesper, Stefan H, Kjell och Erik

Resultat 10 abborrar:

1. 1730 gr Kjell Karlsson
2. 1430 gr Stefan Johansson
2. 1430 gr Jesper Grip
4. 1240 gr Henry Hermansson
5.   650 gr Stefan Hermansson
6.   220 gr Erik oskarsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar