onsdag 22 mars 2017

Sommenöring

Hej!
Isen har gett sig på Sommen. Det ligger lite flak kvar i vikarna men de lär försvinna de närmaste dagarna. Jag fick en trevlig rapport från Andreas Ljungblad.
Läs och begrunda den fina öringen från Sommen.

Henry
 
 
Tjena Henry! 

Efter många trollingturer på Vättern i vinter beslutade jag mig i söndags att ge mig på ett trolling pass på sommen själv för första gången. 

Jag fiskade i 4 timmar utan en känning, höll på att tappa tron om att få någon fisk denna dag.

Men mitt i ett betesstim på ca 10meters djup såg jag ett stort eko. Jag valde att åka över betesstimmet 3 gånger innan fisken behagade att hugga! Mot min förväntan håvade jag en fet sommenöring efter en stunds rolig drill. Fisken vägdes till 6720g och mätte 78cm. Jag valde att returnera den fina fisken efter ett par foton. 

Jag har snappat upp väldigt mycket av det du skrivit på bloggen om ditt trollingfiske i sommen & tror det har betydelse i att jag lyckades få landa den här fina fisken. 

Ha det gott och fortsätt med uppdateringar på bloggen! 

Hälsningar 

Andreas Ljungblad 




1 kommentar:

  1. Bra att du valde att återutsätta den fina öringen.Som du kanske vet så är det endast de stora öringarna som klarar laxtrappan vid Laxberg (än så länge)för att kunna leka i Svartån.

    SvaraRadera