måndag 22 januari 2018

22 januari

Hej!
Fiske är inte bara att sitta på sjön. Att utveckla beten, förändra fiskemetoder, läsa vattenundersökningar, kolla djupkartor (om det finns) dra nya slutsatser och strategier, skriva fiskedagbok är en del av intresset.

I dag blev återigen ett kvällspass i smedjan. Att hela tiden skapa något nytt är ett behov jag skulla sakna om det försvann. Det går alltid att göra något bättre , vackrare, mer ändamålsenligt. Pirkar ligger just nu mig varmt om hjärtat. Målningarna får vänta. Tack Pelle Ernst att du har introducerat mig i pimpel med tafs. Jag har under en 4 veckors period gjort pirkar lämpliga för mormyskor.

Helt underbart att testa de nya möjligheterna. Bilderna visar min bästa kombination hittills.50 mm tafspirk, den hänger sig alldrig , går åt sidan vid ett lätt lockryck. 70 mm tafs 0,22 mm med egengjord myska på 16 flugkrok (betad med pinkis eller abborröga). Största abborren tagen på denna kombination är 1160 gr hittills.

Test i igen i helgen om isen finns kvar. Annars blir det att ta fram båten igen.

Här under finns bilder på skapelsen

Henry

 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar